Monday, April 16, 2007

I'm a bitch.

Idag har jag mer eller mindre sagt upp mig från jobbet. Inga papper påskrivna än, men jag meddelade att jag inte är intresserad av att komma tillbaka dit efter sommaren. Helst av allt skulle jag sluta nu med detsamma, men det är inte ekonomiskt möjligt, tyvärr.
Jag försökte påpeka att dom betett sig illa i och med att dom satte mig i en jäkligt knepig sits, men det verkade inte gå in. Nåja, kul var det inte hur som helst, men ack så nödvändigt.
Jag är inte intresserad av att stanna där en minut längre än nödvändigt.

Igår i stallet blev det tråkigt.
Det har ofta en tendens att bli tråkigheter i stallet, och jag är nog inte ensam om att tycka att det är jobbigt. Stallet ska vara min plats för lugna, mysiga stunder med min häst, lite rekreation. Men när man är fyra tjejer som ska samsas och bestämma saker tillsammans, så känns det ofta som att någon blir missnöjd, och det blir skitsnack. Varför är det så? Finns det fler "tjej-dominerade" platser där det blir så mycket tjorv?
För även om jag för det mesta säger vad jag tycker och kan kanske ibland verka stenhård (?) så blir jag ledsen av det jag fick höra, hur mycket man än ber om ursäkt.
Jag vill inte tjorva eller bråka, jag vill att det ska vara lugn och ro, och jag tycker faktiskt inte att jag är sur och gnällig?!
Nä, den leken vill jag inte vara med och leka längre.

Grattis till Christoffer som fyller 13 år idag!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Go Li, bra att du sa upp dig! Man ska inte stanna där man mår dåligt. Och löser sig? Det har det en tendens att alltid göra!

Tråkigt med stall-tjorvet.

Kramar.

9:26 PM  

Post a Comment

<< Home