Sunday, January 28, 2007

Häst häst häst

Det mesta i livet kretsar just nu kring häst, häst och häst. Nu har jag varit ägare till Cappe i 10 dagar och det är helt fantastiskt! Jag har redan hunnit oroa mig för ungefär tusen saker som möjligen kan gå fel och kommer säkert att komma på fler. Dom säger att det går över, men jag undrar jag.

Hoppade i torsdags igen och wow, vilken häst jag har! Jag är värsta fegisen, men det börjar ge med sig, jag känner mig så trygg på prinsen. Det blir säkert lättare när man får in lite vana. Siktet är fortfarande inställt på tävling till våran. Omän en liten sådan.

Hela mitt hästintresserade liv har jag drömt om vilka saker jag skulle köpa till min häst, plöjt Hööks-kataloger och annonser (även i vuxen ålder). Jag drömmer fortfarande, för det roliga (?) är att nu när jag äntligen äger min allra första egna häst, så har man ju inte så där värst många kronor över till att köpa saker för.
På önskelistan just nu:
Shire Chillcheeta Halfcombo
Tömkörningsgjord inkl tömmar.

Dream on.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

åh va fin du var i ditt bruna hår med rufsluff och lite hockey på bilderna genom tiderna, mohikanen var inte dum den heller. du är väldigt fin i blondt, men även riktigt vacker i brunt!

pusskalas.

10:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

ja, rufslugg. inte rufsluff :)

10:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vilken härlig kompis du har :)

10:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag är så avis på hundägare som har häst också. Då kan dom rida på härliga turer medan hunden/hundarna springer vackert bredvid :D Tyvärr är det nog lite dyrt + för mycket jobb att skaffa en häst bara för att vilja ha till mysig hundmotion då och då ;)
Du måste väl ha massor av vackert vinterväder att rida i nu? Här är det reeegn igen *buhuuu* :(

6:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Li!

Gud vad härligt det låter med hästköpet! Jag måste säga att jag är riktigt jäkla avis :D
Hoppas att allt går bra och att nojan inte blivit värre :)

Kram
/Sofie F (gbg)

8:35 PM  

Post a Comment

<< Home