Wednesday, November 15, 2006

Snabbis!

Nu myglar jag lite på jobbet och bloggar, men jag slutar snart.
Visst är det skönt att ha ett jobb att gå till, men jag känner mig trött. Kanske av omställningen, kanske av allt slit med obekväma arbetstider och väldigt många helger. Suck. Jag vill jobba åtta till fem, måndag till fredag. Tack.

I april åker mina hästägare till Afganistan i åtta månader. Det betyder att jag ska få ta hand om prins Cappe själv! Visst ska jag hitta mig någon som vill hjälpa till nån dag i veckan, men det ska bli så kul att få ha ansvaret! Det är så nära att ha en egen häst jag kan komma i dagsläget, och jag är så nöjd.
Redan nästa vecka påbörjar Camilla sin utbildning i storstaden, så jag ska ha honom mest hela tiden. Nu och ett år framåt, tjoho!
Men att hitta en lämplig skötare är inte helt lätt. Det är ett stort ansvar att ta hand om någon annans häst och det kräver en pålitlig person. Jag har några jag ska fråga.

Nu måste jag kila hemmåt, so long!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

wow, 8 månader i afghanistan. vad ska dom göra där? det verkar fantastiskt med egen häst. ståtliga, rogivande djur! LOVE.

12:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

vilken grej, riktigt spännande. det blir 8 månaders utmaning både för dig och dom!

sitter här och bävar för att bege mig mot biblioteket och studier. hade helst velat krypa ner under täcket och sova lite till...

hoppas din dag blir fin och minnesvärd. puss.

10:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vad mysigt med hästen. Hoppas du får tiden att gå ihop :) Kram.

11:54 AM  

Post a Comment

<< Home