Saturday, October 14, 2006

1 år.

Idag är det 1 år sedan min älskade mormor gick bort.
Hela familjen träffades hemma hos mina föräldrar, vi åt lunch, pratade massor och åkte sen ut till graven. Det blev inget gråtkalas utan vi talade om alla fina minnen, och hur konstigt det känns att hon inte är med oss. För ibland känns det som att året har varit långt, och ibland känns det som att vi träffades nyss!

I helgen har Börje fått stanna hos oss (!), och det har varit riktigt mysigt att få ha en skön helg med honom. Jag vill att han ska stanna hos oss på heltid, men det är inte mitt beslut. Jag tror dock att antingen kommer han att stanna hos oss, eller helt bo hos Tina, inom en snar framtid.

Ikväll har Ellinor kommit och hälsat på mig. Vi känner varandra lite grann genom att våra ex var vänner, och hon är liksom jag bilintresserad. Dock med lite bättre ekonomi än mig! Hon har nyligt köpt en Subaru Impreza WRX -05, jag är så avis!
Vi tog en liten sväng och jag fick provköra. Grrrr...vad ska jag säga, vill ha, vill ha, vill ha!!
Men var ska jag hosta upp 200 tusen ifrån? Ibland vore livet bra mycket roligare med en massa pengar.

Jag har även färgat håret. Lite blondare blir det för varje gång. Har hittat mig en ny frisör, eller hon utbildar sig till frisör, genom en kollega till min man, och jag är supernöjd!

Tack för era kommentarer om mitt senaste inlägg. Svartsjuka bara förstör, och om man är i ett förhållande som är destruktivt så ska man göra allt för att ta sig därifrån. I know.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

va fint att du kan se tillbaka på det så som du gör. man ska minnas det bra och värdesätta det, istället för att sörja det som var av ondo. jag hoppas att jag kommer kunna resonera som du när jag väl hamnar i samma sits.

luleå över jul, inte länge kvar. jag och elin tänkte att vi borde styra upp en knytkalasmiddag hemma hos någon (typ dig? hehe) helgen innan jul, kanske fredag? sen utgång. myspys. LOVE.

7:17 PM  

Post a Comment

<< Home