Thursday, November 23, 2006

Dagar

Tiden går fort just nu känns det som. Eller är det alltid så? Snart är det jul och det innebär mycket mys och trevligheter. Mina tjejor kommer till stan! Då ska vi ha mysmiddag och update. Jag längtar!

Idag har jag haft en trevlig dag med Nettan. Hon kom till mig och bakade en supergod sockerkaka och provade kläder. Jag bestämde mig nämligen för att rensa ut i min garderob och göra mig av med alla gamla kläder som jag inte använder och sånt som inte passar längre. Det är tråkigt, men jag kommer antagligen inte att komma i dem igen, och förbannar alla extrakilon. Blä.

Nettan vill bli polis. Nu har hon sökt utbilgningen tre gånger utan att ens få komma till fystest. Alltså är det hennes meriter som inte är bra nog, inte hon som person. Nettan är 25, har gjort lumpen, jobbat på F21, och andra olika jobb. Hon har dessutom läst jurudik på universitetet plus gjort högskoleprovet, vilket ska vara meriterande för att komma in på polis. Men det verkar inte räcka, och varför ska det vara så att man ska måsta läsa en mängd olika kurser innan man kan söka in på polisutbildningen? Om de är viktiga för utbildningen så kanske de bör bakas in i den! Naturligtvis är det viktigt att de som utbildar sig till polis verkligen är lämpade för yrket och att det undersöks via en rad olika tester, men ska man även behöva utbilda sig till något annat som merit, innan?
Konstigt. För det kostar ju både tid och pengar.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

nej men, va konstigt. hur kan det vara så? jag tyckte hon hade ypperliga meriter för att söka in på polishögskolan. linda lu har ju fått komma dit och göra fystest nästan direkt efter gymnasiet. likaså hennes kompis malin tror jag. va märkligt hur dom prioriterar!

snart ses vi. PUSS.

6:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det låter ju helknasigt att Nettan inte ens får komma på fystest! Jag vet många råpuckon som varit där ;)

Jag längtar också efter mys :)

11:14 PM  

Post a Comment

<< Home