Friday, January 05, 2007

Köpa eller förlora?

Ett stort dilemma har uppenbarat sig i dagarna.

Camilla och Fredrik som äger min häst ska åka på utlandstjänst i närmare ett år och har bett mig att ta hand om deras prins under tiden. Dessutom skulle jag bara behöva betala 500:- i månaden, vilket passade min ekonomi alldeles perfekt. Lyxliv med häst!
Igår ringde dock Camilla till mig och frågade om jag inte istället vill köpa Cappe, eftersom att det för henne känns onödigt att äga honom i ett år och samtidigt bara låna ut honom, vilket såklart är förståeligt, eftersom att det kostar massor med pengar att ha häst. Dessutom har hon mest troligt inte tid för honom när hon kommer hem heller. Dom har redan en intressent i form av Fredriks syster, men Camilla vill fråga mig först, eftersom att han är halvt min. Thank you.
Jag älskar verkligen denna häst, min lille prins, men det är dyrt, dyrt, dyrt att ha häst och det fanns inte med i mina beräkningar riktigt än. Inte förän om några år hade jag planerat att köpa en häst. Suck.

Jag vill köpa honom, och kommer att skrapa pengar på alla sätt jag kan, för om jag inte kan köpa honom, så kommer jag ju att förlora honom helt. Och det vore verkligen hemskt!

Jävla skit vilken dålig timing livet kan ha ibland. Jag som tyckte att allt var så himla bra just nu.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kan du inte fortsätta sköta cappe fast hans syster köper honom?

6:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tack för senast! Om du köper en häst, köper Janne sig en golfbana då? ;)

11:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

Oj vilken jobbig sits. :/

1:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

hey. gled in här från pachamalla och yes indeed jag förstår ditt dilemma.
häst kan man ju inte vara utan, men det är ju jäkligt tidskrävande och dyyrt!
och sen när det inte är vilken häst som helst heller..
lycka till med ditt val!

9:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hallå där! Kul att du också bloggar, nu kommer jag bli bloggberoende av din sida också. :) Har ett gäng nu som jag kollar varenda dag.

10:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

jo, jag känner igen dig från kråk!

nu är jag skötare på ett arabstall i sunderbyn, men iom att jag flyttar på måndag så lämnar jag ju det bakom mig och jag vet inte riktigt huur jag ska klara mig utan. hästabstinensen lär ju bli helt sjuk efter ett tag..!!
tur då att det är ganska lätt att flyga hem..:)

vad är det för häst du köper?

1:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

eller alltså jag förstår ju att de är din sköt/föderhäst, men ras? hopphäst,dressyr eller skogsmulle bara? :)

1:14 PM  

Post a Comment

<< Home