Saturday, January 13, 2007

Skutt!

Nu är det bestämt, jag ska köpa Cappe! Min älskade pålle ska bli min på riktigt, jippie!
Inga papper är påskrivna än, men Camilla säger att hon känner sig trygg med att lämna honom hos mig, och det känns så himla bra, jag är så glad! Även om det innebär mycket jobb och en belastning av ekonomin. Jag har världens bästa man som hjälper mig med min dröm. Älskar dig!

Men fy så nervöst det är, att verkligen ta hela ansvaret själv. När jag red tillsammans med Sandra i veckan var jag hur nojig som helst över att han var halt. Men hon säger att det går över med tiden, man lugnar ner sig. Skönt.

I torsdags så red jag och Sandra hopplektion för Lise. Och det var så himla kul! Jag som trodde att jag enbart ville hålla på med dressyr, blev helt kär i att hoppa. Omän vi bara skuttade några små kryss och sånt, så fick jag mersmak. Vi bestämde att vi ska börja hoppa regelbundet, och kanske anmäla oss till nån klubbtävling framåt våren.
Cappe älskar att hoppa och nu när jag fick göra det med honom så fick jag upp ögonen. Wow vilken häst jag har!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

stort grattis min kära vän! även om det innebär mycket tid (det har det ju gjort innan också) och en belastning för ekonomin så kommer det vägas upp av den enorma glädjen det kommer skänka dig. varje "stalltjejs" dröm :)

1:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vad roligt!

12:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hittade dig här via din lunar :)
Det var ju bara så kul att hoppträna! Längtar till nästa gång.
hihi! Snart ska jag & lillasyster fara ut och rida! Kram/Sandra

11:59 AM  

Post a Comment

<< Home