Monday, April 02, 2007

Arg.

Idag vaknade jag med ett strålande humör. För när jag igår kollade statusen på jobbet, så visade det sig att jag hade klarat bonusgränsen för mars månad - tjoho! Det kändes riktigt roligt att gå till jobbet och jag kände att motivationen var på väg tillbaka.

Tyvärr skulle den bli kortvarig.
Min coach lät meddela att jag inte längre skulle få ta "ledigt" för att jobba på Kuriren i sommar, vilket för två veckor sen var helt grönt. Det var visserligen väldigt generöst att, som dom lovat tidigare, få vara borta från Eniro i tio veckor, och sedan komma tillbaka. Men det var vad de hade lovat och nu har dom ändrat sig. Jag fick inget besked om varför, men min motivation har inte varit på topp, vilket även har synts på resultatet samt att jag varit borta några dagar i samband med häst-kraschen. Så jag gissar att det är orsaken.
Det känns ändå ruttet av dem, för jag vill så gärna jobba på Kuriren i sommar, och har ju dessutom lovat dem det.
Så nu återstår den stora frågan: Är det värt det? Att jobba tio veckor på Kuriren, för att sedan bli arbetslös, eller stanna kvar på Eniro och dö långsamt?

Kanske ska jag se det som en chans att hitta på något annat?

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Li,

Välj Kuriren, istället för att dö långsamt på Eniro....
Jag har jobbat där, så jag vet hur du känner dig....

Lev å Må!

4:33 PM  
Blogger Alex said...

Nä vad trist!! Hade ju sett fram emot att jobba ihop, eller iaf på samma ställe, i sommar. Vilken jobbig sits du hamnar i nu stackare..

7:48 PM  

Post a Comment

<< Home