Monday, March 05, 2007

Hopphästen!

Idag skulle jag prova något jag aldrig gjort förr - löshoppning.

Vi började med Robban, som tog det hela med ro. Han busade lite, men hoppade snällt över hindrena. Jätteduktig.
Jag var lite nervös för att det skulle gå fort med Cappe, men han vet ju trots allt hur man gör. Jag släppte lös honom och oj, vilken fart. Han hoppade runt, rullade, bockade och sprang. Vi skrattade lite åt hans energi, men det fick vi äta upp, för helt plötsligt så hoppar han över staketet! Snacka om snopet, vi hade inte ens hunnit styra honom över de tilltänkta hindrena.
Som tur var sprang han inte särskilt långt, och han kommer alltid när man skakar på mathinken. Men dagens lärdom är att aldrig mer släppa honom lös, förutom i ridhus.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Haha guud det skulle jag vilja ha varit med och sett! Var någonstans hoppae han över? På långsidan eller kortsidan? Tokhäst. :)

1:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

det låter som att du lever ett gott liv nu, att det fungerar balanserat att hinna med både man och häst och att skratta minst en gång varje dag.. tänker på dig min vän.
varm kram, linda rödräv

8:13 PM  

Post a Comment

<< Home