Wednesday, February 21, 2007

Tävling!

I fredags så lastade jag, Sandra och Therese in hästarna i transporten och åkte till Lrk för i lördags tävlade vi i hoppning. Det blev minihöjder för min del, men så har jag inte hopptävlat de senaste 12 åren och känner mig som en nybörjare.
I första klassen blev det alldeles för okontrollerat från min sida och vi hoppade fel hinder. Eller Cappe hoppade det hinder han tyckte att han skulle hoppa, pga min dåliga ridning. Då blir man utesluten, men istället för att gråta så kände jag mig revansch-sugen.
Så i andra klassen gick det mycket bättre! Även om resultatet blev dåligt även denna gång, så känner jag mig helnöjd! Jag red mycket bättre, men har fortfarande har jag massor att lära. Denna tävling kan jag se på som en träning och nu vet jag lite bättre hur jag ska rida honom i ett sådant sammanhang. Han är väldigt rolig att hoppa, men det går med sån himla fart att det gör mig lite osäker, och det är något jag verkligen måste jobba med!

Det gick bättre för Therese och Sandra, som slutade tvåa resp. trea och fyra. Så tre fina rosetter blev helgens resultat och jag är så glad för dem! Nästa gång hoppas jag på en jag med, haha.
Therese uttryckte sig väldigt fint: "Sandra kom ju trea och fyra, vilket är jättebra, och jag kom ju tvåa, så då ligger vi lika, men Li, hon vann! För hon vågade sig in på banan och hoppade två klasser." Tack! (svårt att förklara här hur himla nojig och nervös jag varit, plus att jag inte hoppat särskilt många gånger med min häst)

Cappes förförra ägare, Kamilla, kom och coachade mig lite inför andra klassen, vilket verkligen var superbra, och jag blev mycket lugnare. Hon har ju tävlat honom massor, så hon hade supermånga bra tips. Det är kul att jag hittat henne!

Det har varit en underbar helg, omän väldigt jobbig, både för nerver och muskler. Igår kväll gick vi ut på Cleo, skålade i champagne (tack till älsklingen!) och firade att vi varit på tävling. Och nu sitter jag här på jobbet och sliter några timmar, sen ska jag bara åka hem och slöa och mysa med min man. Sånna här dagar är man glad för att man har hästskötare, även om jag vill åka dit och pussa på min prins!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Grattis till din egen vinst.. att du vågade och att du känner dig nöjd! Det är ju det viktigaste :)

Kram

11:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

Fantastiskt Li, stort GRATTIS! Det låter som om hästlivet bjuder på en massa spännande äventyr.

Hängde lite med Elin idag. Vi talade om ev. födelsedagskalas för henne på hmm... påskafton? Lördagen efter långfredag iaf. Vad sägs? Och en tur på isen såklart med chokladtermos och ostmackor.

PUSS!

11:46 PM  

Post a Comment

<< Home