Wednesday, March 21, 2007

Egoist

Igår kom jag hem kvart över sju. Hade då varit ledig sedan kvart över elva, och alltså tillbringat ca åtta timmar i stallet plus lite lunch och sånt. Det är inte okej.

Igår när jag kom hem kvart över sju, stod skorna på rad och köksfälkten var på. All disk var gjord, en tallrik med mat till mig, stod färdig i kylen och på en liten lapp stod det "är på rinken". Den enda som svarade på mitt "hej" var Börje. Det är inte okej.

Igår var jag en stor egoist som struntade i middag, träningar, läxor, tv-program, hundpromenader, mys och allt sånt som hör vår familj till. Jag kan skylla på att det är jobbigt, att det är svårt att ställa om livet, men det är inte okej. Jag är vuxen och måste ta ansvar, jag kan inte gömma mig, även om livet är jobbigt ibland.

Igår var jag en egoist, och det kommer jag säkert att vara fler dagar framöver. För att ändra på sig själv, det är svårt, även när man vet att man gör fel.
Det finns inget piller man kan ta för att lösa problem, det finns ingen genväg, utan det är helt upp till var och en. Den här gången upp till mig.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Såg att det var något du var nere för direkt du satte dig i bilen är vi hämtade dig :(
Det löser sig! Finns alltid för dig vännen. Tycker om dig så mkt. Kramar

10:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Allting löser sig! Det är en stor omställning att plötsligt ha familj. Det tar tid att vänja sig, men allt blir bra.

Kramar!/Linda

3:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej kära. Vill bara skicka en kram så att du vet att jag tänker på dig.

KRAM!

10:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag strålar över en stor kram till dig, Li.

8:23 AM  

Post a Comment

<< Home