Monday, January 28, 2008

Blombud.

Jag vaknade med ett ryck av ett förskräckligt ljud, som i det halvsovande tillstånd jag befann mig, kunde liknas vid dörrklockan. Det var det också, och den som stod på andra sidan ringde som för brinnande livet! Jag tassade upp, men vågade inte riktigt öppna (har inget kikhål), och så slutade det. Då öppnade jag försiktigt dörren - ingen där. Hm, vad kan det nu vara? Vid mina fötter står det hur som helst ett "paket" med blommor.
Jag har inte fått blommor budade till mig särskilt många gånger, och hann nog gå igenom halva registret, innan jag öppnat paketet. Delvis besviken (klart jag önskar att det var från en beundrare) ser jag att det är från Lulebo, min nya hyresvärd. Visserligen en vänlig gest och jag gillar blomman, så glad blev jag ändå.



Lite tjat och hårt arbete lönar sig - nu har chefen bokat in mig på SMH-utbildningen som jag så gärna vill gå! Så om två månader blir det ytterligare en resa till hufvudstaden, och jag längtar redan. Det är nästan komiskt att jag inte varit på en enda Stockholms-resa under de senaste två åren, och nu åker jag dit en gång i månaden! Och jag gillar det mycket.

The One - Kylie Minogue.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Wow, sådan lyx sysslade inte Lulebo med när vi bodde hos dem!

5:03 PM  

Post a Comment

<< Home